Magic Station
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.



 
AccueilDernières imagesRechercherS'enregistrerConnexion
Le Deal du moment :
Cdiscount : -30€ dès 300€ ...
Voir le deal

 

 EDH - Elder Dragon Highlander

Aller en bas 
2 participants
AuteurMessage
didibo
Admin
didibo


Messages : 84
Date d'inscription : 24/11/2009

EDH - Elder Dragon Highlander Empty
MessageSujet: EDH - Elder Dragon Highlander   EDH - Elder Dragon Highlander Icon_minitimeJeu 14 Jan - 15:56

Qu'est-ce que le "Elder Dragon Highlander "?

Le "Elder Dragon Highlander" est une variante de Magic qui fournit une façon d'encourager des jeux informels et interactifs. Il peut être joué en 1v1 , mais peut être joué comme un format de multijoueur.

Cette page détaille les "règles officielles" communes à la plupart des cercles de joueurs. Des groupes locaux jouent souvent avec des règles "maison", mais cette version de consensus est faite pour que les joueurs sachent à quoi s'attendre en cas de tournoi EDH.

Règles de construction de deck :

Les joueurs doivent choisir une créature Légendaire comme "Général" pour leur deck. Cette carte possède le sur-type général et n'est pas affecté par la règle des légendes.

Le coût de mana du général définit quelle couleur de symboles mana peut apparaître sur les cartes du deck :
Les symboles de mana colorés qui peuvent apparaître dans un deck EDH sont limités aux couleurs apparaissant dans le coût de mana du général. (Aucuns Elfes de l'ombre profonde ne peut être joué dans un deck Phelddagrif, parce que les Elfes de l'ombre profonde contiennent un symbole mana noir.)
Tandis que les coûts de mana hybrides peuvent être joués avec l'une ou l'autre des couleurs. Au niveau mana, ils comptent comme les deux couleurs. Comme tels, ils ne peuvent être joués avec un général qui n'a pas les deux couleurs de mana parmi ses symboles. (Aucun Izzet Guildmage dans un deck Phelddagrif.)
Les terrains dont le type inclus marais, île, plaines, forêt et/ou montagne (par exemple : terrains de base, shocklands, filtre-land Sombreland ...) ne peuvent pas apparaître dans un deck à moins que le général n'ait la (les) couleur(s) correspondante(s).

Un deck ne peut pas produire de mana en dehors de ses couleurs. Quoi que ce soit qui produirait du mana d'une couleur illégale produit du mana incolore à la place.

Un deck EDH doit contenir exactement 100 cartes, 99 cartes et 1 Général.

À l'exception des terrains de base, aucune carte dans le deck ne peut avoir le même nom (règle des singletons)

Toutes les cartes légales en Vintage peuvent être jouées, à l'exception de Shahrazad, qui est interdit en Vintage, mais pas en EDH.

Cartes bannies :
Générals bannis:


Braids, Cabal Minion
Rofellos, Llanowar Emissary

Les généraux suivants sont bannis car ils contiennent des symboles de mana qui ne sont pas présent dans leurs coûts :
Bosh, Iron Golem
Memnarch
Daughter of Autumn
Rhys the Exiled
Thelon of Havenwood

Cartes bannies :

Ancestral Recall
Balance
Biorhythm
Black Lotus
Channel
Coalition Victory
Fastbond
Gifts Ungiven
Karakas
Kokusho, the Evening Star
Library of Alexandria
Limited Resources
Lion's Eye Diamond
Metalworker
Mox Emerald
Mox Jet
Mox Pearl
Mox Ruby
Mox Sapphire
Painter's servant
Panoptic Mirror
Protean Hulk
Recurring Nightmare
Staff of domination
Sway of the Stars
Time Vault
Time Walk
Tinker
Tolarian Academy
Upheaval
Worldgorger Dragon
Yawgmoth's Bargain

Règles de jeu:

Les joueurs commencent le jeu à 40 PV.

Les généraux sont annoncés et exilés avant le début du jeu. (Général n'est pas une caractéristique de la carte. C'est une propriété de la carte. "Le général" ne peut pas être copié par des effets continus et ne change pas avec le contrôle de la carte.)

Si un joueur subit 21 points de dégâts de combat d'un Général seul, il perd le match. C'est un état supplémentaire et spécifique à chaque Général et chaque joueur. Ces dégâts ne peuvent pas être soignés ou prévenus, même si le Général est temporairement enlevé du jeu. Les dégâts faits par un Général sous le contrôle de quelqu'un d'autre sont comptés dans la limite des 21 points pour ce Général.

Les généraux peuvent être joués de l'exile. Les joueurs doivent payer 2 incolores comme coût supplémentaire pour chaque fois, après la première fois, que le général est joué de cette façon.

Si un général devait être mis dans un cimetière, son propriétaire peut l'exiler au lieu de cela. C'est un effet de remplacement. Si le propriétaire de ce général décide de l'exiler il ne passe pas par le cimetière et ne déclenche pas de capacités activés du cimetière.

La première fois qu'un joueur déclare un mulligan, il ou elle tire une nouvelle main de sept cartes plutôt que six cartes. Les mains ultérieures diminuent d'une carte comme normal.


Source : Wizard community - EDH


Dernière édition par didibo le Mar 24 Aoû - 16:00, édité 2 fois
Revenir en haut Aller en bas
Patrick




Messages : 5
Date d'inscription : 07/05/2010

EDH - Elder Dragon Highlander Empty
MessageSujet: Re: EDH - Elder Dragon Highlander   EDH - Elder Dragon Highlander Icon_minitimeVen 7 Mai - 20:31

Venant du site de Wizard of the coast ( je m'occuperai de la traduction plus tard) :

Official Elder Dragon Highlander [EDH] Rules & FAQ


Source: http://csclub.uwaterloo.ca/~geduggan/EDH_rules.html



What is Elder Dragon Highlander?

Elder Dragon Highlander is a Magic variant which provides a way of encouraging casual, interactive games with a low barrier to entry while still requiring good deck building skills. It can be played 1-on-1 but is usually multiplayer.

This page details the "official" rules common to most groups. Local groups often play with house rules but this consensus version exists so that players know what to expect if they join an EDH game outside their local play area. In particular, unsanctioned / evening EDH games at Magic Pro Tours and Grand Prix use these rules by consensus of a small group of regular PT judges who are involved in multiple other EDH playgroups.


Deck Construction Rules:


* Players choose a legendary creature as the "General" for their deck.
* A deck may not use cards that contain coloured mana symbols, other than those in the General's mana cost. (Example: If Phelddagrif [1] [Blue] [White] [Green] is your General, your deck may not use any card that contains either red or black mana symbols. Boros Guildmage, Talisman of Dominance and Watery Grave are not allowed.)
* A deck may not generate mana outside it's general's mana cost. Anything which would generate mana of an illegal colour generates colourless mana instead.
* A deck must contain exactly 100 cards, including the General.
* Sideboards are not used.
* A deck may not contain two cards with the same English name, with the exception of basic lands.
* EDH is played with the vintage cardpool. Cards are legal as of a set's release.



Proposed Sideboard Rule:

* If the tournament organizer or game convener chooses to allow them, players may bring a 10 card sideboard with their EDH deck. After Generals are chosen and revealed, players may swap some cards in their deck for those in their sideboard. (Note: This rule is OPTIONAL. It has not yet been officially approved by the EDH Rules Committee and is subject to change.)




Banned as Generals:

[s]Rofellos, Llanowar Emissary[/s] (Unbanned March 20, 2009)

The following legendary creatures cannot be used as generals because they contain coloured mana symbols in their text box not found in the general's mana cost:

Bosh, Iron Golem
Daughter of Autumn
Memnarch
Rhys the Exiled
Thelon of Havenwood


Banned Cards:

Ancestral Recall
Balance
Biorhythm
Black Lotus
Coalition Victory
[s]Crucible of Worlds[/s] (Unbanned March 20, 2009)
Grindstone
Karakas
Kokosho, the Evening Star
Library of Alexandria
Limited Resources
Lion's Eye Diamond
Metalworker (Added March 20, 2009)
Mox Emerald
Mox Jet
Mox Pearl
Mox Ruby
Mox Sapphire
Panoptic Mirror
Protean Hulk
Recurring Nightmare
Riftsweeper
Sway of the Stars
Time Vault
Time Walk
Tinker (Added March 20, 2009)
Upheaval
Worldgorger Dragon
Yawgmoth's Bargain


Gameplay Rules:


* Generals are announced and removed from the game before shuffling at the start of the game. Being a General is not a characteristic of the card. It is a property of the card. "Generalness" cannot be copied or overwritten by continuous effects and does not change with control of the card.
* If a player suffers 21 points of combat damage from a single General, they lose. This is an additional state based effect separate and specific to each General and each player. This damage cannot be healed or undone, even if the General is temporarily removed from play. Damage done by a General under someone else's control is still counted towards the 21 point limit for that General and defender.
* Generals may be played from the removed from game zone. Players must pay [2] as an additional cost for each time after the first that the general is played in this way.(Example: Phelddagrif will cost [1] [Blue] [White] [Green] the first time it is played from the removed from game zone, [3] [Blue] [White] [Green] the second time, [5] [Blue] [White] [Green] the third time and so on.)
* If a General would be put into a graveyard from anywhere, its owner may remove it from the game instead. This is a replacement effect. If that General's owner chooses to apply this effect, then the General never goes to the graveyard and will not trigger abilities on going to the graveyard.
* Players begin the game with 40 life.
* The first time a player takes a mulligan, he or she draws a new hand of seven cards rather than six cards. Subsequent hands decrease by one card as normal.




League/Open Play:


* League Play - League Play EDH rules are used for organised EDH tournaments. Each player picks a General for the duration of the league. Generals are picked on a first-come, first-served basis and no two players may pick the same general. In addition, a player may not use the General of another player in his or her deck. If a deck contains the General of another player, it should be swapped out before the game.
* Open Play - Open Play EDH rules are used for games between opponents who do not routinely play together. Under Open Play rules, Generals are not subject to the "legend rule". If a General and a non-General creature with the same name are in play, only the non-General is put into the graveyard by state-based effects. If two or more players have the same General and both creatures are in play, neither creature is put into the graveyard.
Revenir en haut Aller en bas
 
EDH - Elder Dragon Highlander
Revenir en haut 
Page 1 sur 1

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Magic Station :: Magic the gathering :: Les formats-
Sauter vers: